Deze case wordt uitgewerkt in samenwerking met onderzoeksgroep IMOB van Universiteit Hasselt. Op deze pagina vindt u meer informatie en enkele illustraties van deze case.

Subcase 1: UHasselt – IMOB: Gevalstudie gevaarlijke verkeerssituaties.

In deze case gaan we samen met onze partner IMOB na of het mogelijk is persoonsdetectie en detectie van verkeersobjecten zoals auto’s te gebruiken om een gevalstudie van verkeersproblemen op te starten. Zo kan men van gedetecteerde objecten de snelheid en versnelling bepalen via tracking algoritmes om zo na te gaan of gevaarsituaties zich zouden voordoen. (zie figuur 2)

(Figuur 2 : gevalstudie gevaarlijke verkeersituaties.)

Subcase 2: Traficon: Detectie en telling van voetgangers bij verkeerslichten en overweg. (in samenwerking met thesisstudent)

Via een thesisstudent hebben we bij het bedrijf Traficon een case omtrent het detecteren van voetgangers aan een overweg of zebrapad. Stilstaande personen kunnen immers niet gedetecteerd worden door algoritmes gebaseerd op beweging, waardoor objectcategorisatietechnieken de oplossing zouden kunnen bieden. (zie figuur 3)

(Figuur 3 : detectie van voetgangers aan een overweg of zebrapad.)